Bij rebranding verander je als het ware de identiteit van je merk. Dit is een belangrijke stap voor een merk. Het kan een stressvolle periode zijn omdat er veel bij komt kijken. Hieronder volgen een paar tips die kunnen helpen bij de rebranding van je merk. Definieer wie je bent als merkWie ben jij als merk? Wat zijn je waarden en Unique Selling Points? Wat is je nieuwe slogan? Welke kleuren horen bij je nieuwe fase? Deze vragen en nog véél meer komen op je af wanneer je besluit dat het tijd is om je merk eens goed aan te pakken. Een goede voorbereiding en oriëntatie zijn belangrijkZoek op het internet en doe inspiratie op. Sta daarbij open voor alles en kom niet in een tunnelvisie terecht. Wat inspireert jou? Houd hierbij in je hoofd wat je wilt uitstralen als merk. Praat met anderenPraat met anderen over je ideeën. Hierbij kun je sparren en ideeën uitwisselen. Zo kom je achter de mening van anderen. Bovendien is het altijd goed om eens van buitenaf naar je ideeën te laten kijken om erachter te komen of je ook daadwerkelijk uitstraalt wat je wilt uitstralen. Ook kom je er op deze manier achter wat je mist en brengt de mening van iemand anders je wellicht wel op nieuwe ideeën. Neem de tijdHaast je niet. Rebranding is een belangrijk proces waarbij je er echt voor moet zorgen dat je wilt uitstralen wie je bent. Dat kost nu eenmaal tijd. Vermijd “copy paste”. Wordt herkenbaarMaak je rebranding wereldkundig. Mensen komen niet vanzelf naar je toe. Laat hen weten dat je er bent. Vier de rebrandingHet is heel belangrijk om als laatst ook de nieuwe fase in te luiden. Op naar een nieuw begin! |
https://web-wings.nl/waarom-kiezen-voor-rebranding/ |