Uniek zijn op internet is een kans om je te onderscheiden van de concurrerende omgeving, aandacht te trekken, vertrouwen te winnen en hoge posities in te nemen in de algemene beoordeling. Maar is het echt nodig om radicaal te verschillen van concurrenten en in alles uniek te zijn? Helemaal niet nodig! In de meeste gevallen is het voldoende om een gemeenschappelijke basis te nemen en deze “voor uzelf” aan te passen – bijvoorbeeld met behulp van een sjabloonontwerp. We bieden onze klanten sites met zowel unieke ontwerpen als sjabloonontwerpen. De keuze hangt af van de specifieke kenmerken van het bedrijf en het budget van de klant. En zodat u uw eigen beslissing kunt nemen, waarbij we de “VOOR” en “TEGEN” afwegen, vatten we de voor- en nadelen van elke benadering samen. Voordelen en nadelen van uniek ontwerpUniek ontwerp is wanneer een website helemaal opnieuw wordt gemaakt. De structuur, het menu, de functionaliteit worden ontwikkeld, het uiterlijk wordt doordacht, de indeling van de ontwerpelementen – alles van begin tot eind wordt geconfigureerd zoals de klant het wil. Het voordeel van deze aanpak is de mogelijkheid om een echt exclusieve bedrijfswebsite te maken die geen analogen heeft. De belangrijkste voordelen:
Laten we meteen een reservering maken: alle genoemde voordelen “werken” alleen als er professionals aan het ontwerp hebben gewerkt en het project strikt volgens de opdracht en de taakomschrijving is uitgevoerd. Het grootste nadeel van de aanpak is de complexiteit van de implementatie en, als gevolg daarvan, de lange deadlines. Tegelijkertijd voldoet het eindresultaat niet altijd aan de verwachtingen (door onprofessioneel handelen, onjuiste werkorganisatie of de menselijke factor). Nadelen van uniek ontwerp:
Het moet ook duidelijk zijn dat er op het gebied van webontwikkeling gevestigde wetten, standaarden, normen en regels zijn. Er zijn methoden en technieken die door de tijd zijn getest en effectief zijn gebleken. Daarom is het onmogelijk om iets fundamenteel nieuws te creëren, en het is zinloos. De zekerste beslissing is om het beste van wat is te nemen en het voor jezelf aan te passen. En dit is al een benadering die dicht bij het maken van een website op een sjabloon staat. Voordelen en nadelen van sjabloonsitesHet goede aan de sjabloon is dat u deze gewoon kunt pakken en binnen een paar dagen een nieuw project kunt starten. Natuurlijk moet u sleutelen aan de instellingen, het systeem aanpassen aan de taken van een bepaald bedrijf en individuele elementen uniek maken. Maar het vereist niet al te veel middelen. De belangrijkste voordelen van sjabloonontwerp:
Sjabloonsites zien er niet altijd uit als een tweeling. Niets belet u om de structuur als basis te nemen en de kleuren te veranderen, uw afbeeldingen en elementen van de huisstijl toe te voegen. Als gevolg hiervan zal de nieuwe resource anders zijn dan de bestaande. Overigens is websiteontwikkeling in de meeste gevallen precies wat er gebeurt. Deze aanpak heeft zijn nadelen:
Wie heeft er een uniek ontwerp nodig en wie niet?Meestal wordt een uniek ontwerp besteld door grote bedrijven met een naam en reputatie. Ze kunnen het zich eenvoudigweg niet veroorloven om een aanwezigheid op het web op een sjabloon te implementeren. En als er een groot budget wordt uitgetrokken voor de ontwikkeling van de site, waarom zou u dit dan niet richten op:
We benadrukken nogmaals: dit alles werkt alleen als u een uniek ontwerp bestelt bij een professioneel bedrijf. Freelancers of onervaren ontwikkelaars kunnen het project begraven. Vanaf nul ontwikkelen is immers niet alleen duur, tijdrovend, maar ook moeilijk. Dus wanneer heeft het zin om te investeren in een uniek ontwerp en tijd te besteden aan het maken ervan? Alles is duidelijk: wanneer uw bedrijf al operationeel is en dividend uitkeert. Mogelijk zijn ze gericht op de ontwikkeling van een exclusieve oplossing. U moet een geheel nieuw ontwerp ontwikkelen als:
U kunt investeren in een uniek ontwerp, zelfs als u niet twee keer wilt betalen: nu voor een sjabloonsite en na een tijdje – voor een nieuwe originele oplossing. Voor wie is het sjabloonontwerp?Wanneer u net begint op internet of nog niet over voldoende budget beschikt, is het verstandiger om rond te komen met een sjabloonoplossing. Dit maakt het mogelijk:
De praktijk leert dat het unieke van het ontwerp zelf niet van fundamenteel belang is voor promotie, ook niet voor SEO. Er zijn te veel andere factoren die van invloed zijn op hoe mensen een site zien en hoe de zoekmachine deze rangschikt. Daarom is het raadzaam om in een vroeg stadium te investeren in unieke inhoud, functionaliteit, laadversnelling, aanpassing voor mobiele apparaten. Uiteindelijk is het belangrijkste voor elke site om gebruiksvriendelijk en nuttig te zijn. Alleen dergelijke projecten “schieten” op internet en zonder een uniek ontwerp.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com |
https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html |