Menu

Heeft u echt een uniek website-ontwerp nodig of kunt u langskomen met een sjabloon?

website creation cost

Uniek zijn op internet is een kans om je te onderscheiden van de concurrerende omgeving, aandacht te trekken, vertrouwen te winnen en hoge posities in te nemen in de algemene beoordeling. Maar is het echt nodig om radicaal te verschillen van concurrenten en in alles uniek te zijn? Helemaal niet nodig! In de meeste gevallen is het voldoende om een ​​gemeenschappelijke basis te nemen en deze “voor uzelf” aan te passen – bijvoorbeeld met behulp van een sjabloonontwerp.

We bieden onze klanten sites met zowel unieke ontwerpen als sjabloonontwerpen. De keuze hangt af van de specifieke kenmerken van het bedrijf en het budget van de klant. En zodat u uw eigen beslissing kunt nemen, waarbij we de “VOOR” en “TEGEN” afwegen, vatten we de voor- en nadelen van elke benadering samen.

Voordelen en nadelen van uniek ontwerp

Uniek ontwerp is wanneer een website helemaal opnieuw wordt gemaakt. De structuur, het menu, de functionaliteit worden ontwikkeld, het uiterlijk wordt doordacht, de indeling van de ontwerpelementen – alles van begin tot eind wordt geconfigureerd zoals de klant het wil.

Het voordeel van deze aanpak is de mogelijkheid om een ​​echt exclusieve bedrijfswebsite te maken die geen analogen heeft.

De belangrijkste voordelen:

  • Kwalitatieve aanpassing van concurrenten.
  • 100% uniekheid (zoals gedacht geliefd te zijn bij zoekmachines).
  • Het vermogen om uw huisstijl uit te drukken.
  • De meest effectieve bedrijfspresentatie.
  • Effectiviteit zorgde voor professionele uitvoering.

Laten we meteen een reservering maken: alle genoemde voordelen “werken” alleen als er professionals aan het ontwerp hebben gewerkt en het project strikt volgens de opdracht en de taakomschrijving is uitgevoerd.

Het grootste nadeel van de aanpak is de complexiteit van de implementatie en, als gevolg daarvan, de lange deadlines. Tegelijkertijd voldoet het eindresultaat niet altijd aan de verwachtingen (door onprofessioneel handelen, onjuiste werkorganisatie of de menselijke factor).

Nadelen van uniek ontwerp:

  • Hoge complexiteit van ontwikkeling en de noodzaak om hooggekwalificeerde artiesten aan te trekken.
  • Hoge kosten – het creëren van een website “vanaf nul” is vele malen duurder dan een kant-en-klare oplossing.
  • Verhoogde ontwikkeltijd, waardoor de lancering van het project voor onbepaalde tijd wordt uitgesteld.
  • Het is niet altijd effectief – vanwege de hoge complexiteit nemen de risico’s toe, vooral wanneer de uitvoerders niet over voldoende competenties beschikken (er worden bijvoorbeeld niet voor de hand liggende oplossingen gebruikt of de site wordt gemaakt “zoals de regisseur wil”).
  • Niet altijd een handige site (omdat de oplossing nieuw is en daarom – “rauw” en niet getest).

Het moet ook duidelijk zijn dat er op het gebied van webontwikkeling gevestigde wetten, standaarden, normen en regels zijn. Er zijn methoden en technieken die door de tijd zijn getest en effectief zijn gebleken. Daarom is het onmogelijk om iets fundamenteel nieuws te creëren, en het is zinloos. De zekerste beslissing is om het beste van wat is te nemen en het voor jezelf aan te passen. En dit is al een benadering die dicht bij het maken van een website op een sjabloon staat.

Voordelen en nadelen van sjabloonsites

Het goede aan de sjabloon is dat u deze gewoon kunt pakken en binnen een paar dagen een nieuw project kunt starten. Natuurlijk moet u sleutelen aan de instellingen, het systeem aanpassen aan de taken van een bepaald bedrijf en individuele elementen uniek maken. Maar het vereist niet al te veel middelen.

De belangrijkste voordelen van sjabloonontwerp:

  • Hoge implementatiesnelheid – geen tijdverlies, alles is al voor ons ontwikkeld.
  • Betaalbare kosten – kant-en-klaar kopen is goedkoper dan “op bestelling” maken.
  • Betrouwbaarheid – bewezen oplossingen hebben bewezen effectief en efficiënt te zijn.
  • De site is in de regel zo handig mogelijk – hij is herhaaldelijk getest en “aangescherpt” voor de gemiddelde gebruiker.
  • Als u wilt, kunt u de ene sjabloon verlaten en zonder al te veel kosten overschakelen naar een andere.

Sjabloonsites zien er niet altijd uit als een tweeling. Niets belet u om de structuur als basis te nemen en de kleuren te veranderen, uw afbeeldingen en elementen van de huisstijl toe te voegen. Als gevolg hiervan zal de nieuwe resource anders zijn dan de bestaande. Overigens is websiteontwikkeling in de meeste gevallen precies wat er gebeurt.

Deze aanpak heeft zijn nadelen:

  • De aanwezigheid van dubbele elementen – bepaalde delen van de code worden van site tot site herhaald (wat echter helemaal niet kritiek is).
  • Beperkingen in visuele termen – het project wordt geïmplementeerd binnen een bepaald kader dat is vastgesteld door de systeemontwikkelaars.
  • Functionele beperkingen – er is geen manier om opties toe te voegen die niet in de geselecteerde sjabloon staan.
  • Zoals u kunt zien, zijn er niet zo veel tekortkomingen, hoewel ze voor sommigen aanzienlijk kunnen zijn.

Wie heeft er een uniek ontwerp nodig en wie niet?

Meestal wordt een uniek ontwerp besteld door grote bedrijven met een naam en reputatie. Ze kunnen het zich eenvoudigweg niet veroorloven om een ​​aanwezigheid op het web op een sjabloon te implementeren. En als er een groot budget wordt uitgetrokken voor de ontwikkeling van de site, waarom zou u dit dan niet richten op:

  • om uzelf zo effectief mogelijk te presenteren op het web;
  • losmaken van kleine concurrenten;
  • neem een ​​onbereikbare hoogte.

We benadrukken nogmaals: dit alles werkt alleen als u een uniek ontwerp bestelt bij een professioneel bedrijf. Freelancers of onervaren ontwikkelaars kunnen het project begraven. Vanaf nul ontwikkelen is immers niet alleen duur, tijdrovend, maar ook moeilijk.

Dus wanneer heeft het zin om te investeren in een uniek ontwerp en tijd te besteden aan het maken ervan? Alles is duidelijk: wanneer uw bedrijf al operationeel is en dividend uitkeert. Mogelijk zijn ze gericht op de ontwikkeling van een exclusieve oplossing.

U moet een geheel nieuw ontwerp ontwikkelen als:

  • het bedrijf is al “aan het werk” en genereert inkomsten;
  • er is vertrouwen in de vraag naar het product;
  • er is een budget voor het maken van een origineel project;
  • het is vereist om zich los te maken van concurrenten;
  • de taak is om de conversie te verhogen.

U kunt investeren in een uniek ontwerp, zelfs als u niet twee keer wilt betalen: nu voor een sjabloonsite en na een tijdje – voor een nieuwe originele oplossing.

Voor wie is het sjabloonontwerp?

Wanneer u net begint op internet of nog niet over voldoende budget beschikt, is het verstandiger om rond te komen met een sjabloonoplossing. Dit maakt het mogelijk:

  • zo snel mogelijk opstarten;
  • geld besparen en het investeren in website-inhoud, advertenties, SEO;
  • om risico’s te minimaliseren (wat gebeurt er als het bedrijf “niet werkt” of als het product niet wordt opgeëist);
  • test een of meer oplossingen en kies de beste.

De praktijk leert dat het unieke van het ontwerp zelf niet van fundamenteel belang is voor promotie, ook niet voor SEO. Er zijn te veel andere factoren die van invloed zijn op hoe mensen een site zien en hoe de zoekmachine deze rangschikt. Daarom is het raadzaam om in een vroeg stadium te investeren in unieke inhoud, functionaliteit, laadversnelling, aanpassing voor mobiele apparaten.

Uiteindelijk is het belangrijkste voor elke site om gebruiksvriendelijk en nuttig te zijn. Alleen dergelijke projecten “schieten” op internet en zonder een uniek ontwerp.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html